مهدی یاور 313

بیاییم برای ظهور دعایی بخوانیم ، اللهم عجل لولیک الفرج

مهدی یاور 313

بیاییم برای ظهور دعایی بخوانیم ، اللهم عجل لولیک الفرج

مهدی یاور 313

وبلاگ مهدی یاور درحوزه مهدویت(معرفی کتب مهدوی،مثال ها و تمثیلات مهدوی،فیلم وکلیپ مهدوی،نوای مهدویت،حکایات وتشرفات،علائم ظهور،شناخت امام زمان (عج)، زیارات و ادعیه مهدوی، سبک زندگی مهدوی) فعالیت می کند.
------------------------------
افتخارات
کسب رتبه اول وب نوشت در مسابقات فرهنگی شهرستان کاشان
------------------------------

آخرین نظرات

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است


🔹 کتاب "هیچکس به من نگفت" نوشته ی حسن محمودی است که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود آن را منتشر کرده است.

🔸 عنوان کتاب کاملا با محتوای کتاب سازگار است؛ کتاب شامل صفحاتی است که همه آنها با "هیچ‌کس به من نگفت" آغاز می‌شود. موضوع کتاب شکایت نویسنده از دوران نوجوانی‌اش است که در غفلت به سر‌برده و هیچ کس نبوده که به او بگوید چگونه با امام زمان خودش ارتباط برقرار کند، دل او راضی و خشنود کند، خودش را برای اینکه یکی از یاران آن حضرت شود آماده کند و ...

🔻 سبک کتاب و اسلوب نگارشی آن با مخاطب خاص آن که نوجوانان هستند، تناسب دارد.

  • مهدی حبیبی زاده

۱- در هر پاییزی برگ درختان زرد، و در هر بهاری سبز میشود. یعنی زمین هر سال به اذن خدا میمیرد و زنده میشود.

۲- یکی از معجزات حضرت عیسی زنده کردنِ مرده ها بود. یعنی در همین دنیا هم مرده زنده شده.

🔹 مثلا وقتی به شیرینی فروشی میروید، میگویند کمی از آن را بِچِش، شما میچِشید و میگویید خوب است و دو کیلو از آن می خرید. (یعنی مُشت، نمونه ی خروار است)

🔸 نتیجه: خدایی که روز قیامت همه را زنده می کند، حالا چهار نفر را هم پیش از قیامت زنده میکند(برای او کاری ندارد)، البته برخی زنده میشوند و این امر عمومی نیست...

📚 استاد قرائتی، تمثیلات مهدوی ص۱۱۸

  • مهدی حبیبی زاده

🔹 یکی از برنامه های سبک زندگی مهدوی، چگونگی ارتباط با کودکان است و این موضوع هم شامل فرزندان ما میشود و هم شامل فرزندان مومنین.

🔆 امام سجاد در مورد حقوق کودک می فرماید: «حق کودک این است که در آموزش او مهربان باشی و از او درگذری و عیبش را بپوشانی و با وی مدارا کرده و یاری اش کنی» (من لا یحضره الفقیه ج۲ ص۶۲۵)

☑️ این روایت می تواند هم خطاب به #والدین باشد، هم خطاب به #معلمان و هم خطاب به #بزرگان فامیل نسبت به کودکان.

🔺 رسول مهربانی ها فرمودند: «تا زنده هستم، پنج سنّت را رها نخواهم کرد، تا پس از من سنّت شود که یکی از آنها سلام به کودکان است» (الخصال ص۲۷۱)

❄️ هم چنین از ایشان نقل شده که: «هر کس نزد او کودکی هست، با وی کودکانه رفتار کند» (من لا یحضره الفقیه ج۳ ص۴۸۳)

  • مهدی حبیبی زاده

🔹 نسیم خدمتکار امام حسن عسکری میگوید: یک شب پس از ولادت حضرت صاحب الزمان، بر ایشان وارد شدم؛ و هنگامی که در خدمتشان بودم عطسه ای کردم. بلافاصله حضرت فرمودند: یرحَمُکَ الله (خداوند تو را رحمت فرماید)

🔸 از این موضوع خوشحال شدم. سپس حضرت فرمودند: آیا میخواهی تو را درباره عطسه بشارت دهم؟

🔺 عرض کردم: بفرمایید. فرمودند: عطسه، تا سه روز #امان_از_مرگ است

📚 کمال الدین و تمام النعمة، باب۴۲

☑️ به این نکته هم دقت کنید که حضرت در زمان گفتن این کلام فقط #یک شبانه روز از عمر شریفشان می گذشت.

  • مهدی حبیبی زاده


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 28 ثانیه

  • مهدی حبیبی زاده

🔹 یکی از علائم حتمی ظهور است؛ صدایی که از آسمان شنیده می‌شود و در آن به معرفی حضرت مهدی و بیانِ نام، نسب و حقانیت ایشان و پیروانش می‌پردازد. این صدا را می‌توان معجزه دانست چرا که بدون هیچ وسیله ارتباطی، همگان آن را می‌شنوند!

🔸 ندای آسمانی در احادیث شیعه و سنی، با چنین الفاظی مطرح شده است:

☑️ «ندا» : یعنی خواندن با صدای بلند؛ «صیحه» : یعنی صدای بسیار بلند با محتوا یا بدون محتوا؛ «صوت» : یعنی صدای سخن؛ «اعلان» : یعنی آشکار کردن؛ «فزعه» : یعنی ترسناک بودن آن؛ «هدَّه» : یعنی صدایی که از فرو ریختن یا انهدام چیزی شنیده میشود

  • مهدی حبیبی زاده

⚜️✨سلام آقای من

☑️آقا جان تمام سالهایی که درس خواندیم;
.
✅▪️دبیر #شیمی 👤
👈به ما نگفت که اگر عشق و ایمان و معرفت با هم ترکیب شوند شرایط #ظهور تو مهیا می شود...!.

✅▪️دبیر #زیست👤
👈 نگفت که این صدای تپش #قلب نیست... صدای بی قراری دل برای #مهدیست..!

✅▪️دبیر #ادبیات 👤
👈از عشق مجنون به لیلی,از غیرت فرهاد نسبت به شیرین گفت اما از عشق #شیعه به #مهدی, از غیرتش به #زهرا(س) نگفت..!.

✅▪️دبیر #تاریخ👤
👈 نگفت که اماممان امسال سال چندم غربتش است؟!نگفت #غربت اهل بیت #علی(ع) از کی شروع شد و تا کی ادامه دارد..

✅▪️دبیر #دینی 👤
👈فقط گفت که #انتظار فرج از بهترین اعمال است
👈اما نگفت که انتظار فرج یعنی گناه نکنیم و یعنی #گناه_نکردن از بهترین اعمال است!👌

✅▪️دبیر عربی#👤
🔰 به ما یاد داد که #مهدی اسم خاصی است که تنوین پذیر است!اما نگفت که #مهدی خاص ترین اسم خاص است که تمام غربت و تنهایی را #پذیرا شده است...🍃🍃🌸

🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِڪْ ألْفَـرج 🌤

  • مهدی حبیبی زاده

✍️ کلام استاد رائفی پور

🔺حضرت حکیمه خاتون عمه‌ی امام حسن عسگری علیه السلام در احوال به دنیا آمدن امام زمان (عجل الله فرجه) نقل کردند که حضرت فرمود: «اَشَهدُ اَن لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لاشَریکَ لَه وَ اَنَّ جَدَی رَسُولُ الله وَ اَنَّ اَبی اَمیرُالمُؤمِنینَ» یعنی به محض به دنیا آمدن، عین عیسی بن مریم علیه السلام

🔹بعد نام پیامبر و امامان قبل از خودش رو برد و هنگامی که به نام خودش رسید به خداوند عرضه داشت: «اللُّهمَّ اَنجِز لی وَعدی، وَ اَتمِم لی اَمری وَ ثَبِتّ وَ طاتی، وَ املا الاَرضَ بی قِسطاً وَ عَدلاً» یعنی خداوندا اون وعده‌ای که در مورد من دادی رو محقق کن که من زمین رو پر از عدل و داد بکنم

🔸از نائب دوم امام مهدی (عجل الله فرجه) محمد بن عثمان روایت شده که: آخرین مرتبه‌ای که آن حضرت را دیدم کنار خانه‌ی کعبه بود، دست به پرده‌ی خانه‌ی کعبه زده بود می‌کشید و می‌فرمود: «اللُّهمَّ اَنجِز لِی مَا وَعَدتَنِی» خدایا محقق کن اون وعده‌ای رو که به من دادی.

  • مهدی حبیبی زاده

در مصباح کفعمی، دعایی نقل شده که در آن، حضرت مهدی (عج)، وظایف اقشار مختلف امت را بیان کرده است: دانشمندان، دانش آموزان، جوانان، ثروتمندان، نیازمندان و ... و همچنین وظایف عموم مردم را در حفظ زبان، قلب، دست، گوش و چشم خود بیان میفرماید.

اللَّـهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ، وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ. وَصِدْقَ النِّیَّةِ، وَعِرْفانَ الْحُرْمَةِ، وَاَکْرِمْنا بِالْهُدی وَالاِْسْتِقامَةِ، وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ وَالْحِکْمَةِ، وَامْـلاَْ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ، وَطَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ وَالشُّبْهَةِ، وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ، وَاغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ الْفُجُورِ وَالْخِیانَةِ، وَاسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغیبَةِ، وَتَفَضَّلْ عَلی عُلَمآئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ، وَعَلَی الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ، وَعَلَی الْمُسْتَمِعینَ بِالاِْتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ، وَعَلی مَرْضَی الْمُسْلِمینَ بِالشِّفآءِ وَالرّاحَةِ، وَعَلی مَوْتاهُمْ بِالرَّاْفَةِ وَالرَّحْمَةِ، وَعَلی مَشایِخِنا بِالْوَقارِ وَالسَّکینَةِ، وَعَلَی الشَّبابِ بِالاِْنابَةِ وَالتَّوْبَةِ، وَعَلَی النِّسآءِ بِالْحَیآءِ وَالْعِفَّةِ. وَعَلَی الاَْغْنِیآءِ بِالتَّواضُعِ وَالسَّعَةِ، وَعَلَی الْفُقَرآءِ بِالصَّبْرِ وَالْقَناعَةِ، وَعَلَی الْغُزاةِ بِالنَّصْرِ وَالْغَلَبَةِ، وَعَلَی الاُْسَرآءِ بِالْخَلاصِ وَالرّاحَةِ، وَعَلَی الاُْمَرآءِ بِالْعَدْلِ وَالشَّفَقَةِ، وَعَلَی الرَّعِیَّةِ بِالاِْنْصافِ وَحُسْنِ السّیرَةِ، وَبارِکْ لِلْحُجّاجِ وَالزُّوّارِ فِی الزّادِ وَالنَّفَقَةِ، وَاقْضِ ما اَوْجَبْتَ عَلَیْهِمْ مِنَ الْحَجِّ وَالْعُمْرَةِ. بِفَضْلِکَ وَرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

📚 مفاتیح الجنان

  • مهدی حبیبی زاده

🔸 مرحوم علامه مجلسی نقل میکند: فردی به نام "ابوالوفای شیرازی" در زمان حکومت ابی علی الیاس زندانی و تهدید به قتل شد. ایشان متوسل به حضرات اهل بیت میشود. شب در عالم رؤیا، پیامبر اکرم را زیارت میکند.حضرت میفرمایند:

❄️ اگر کارد به استخوان رسید و شمشیر به گردنت رسید، یوسف زهرای اطهر، فرزندم را صدا بزن و بگو: "یا صاحبَ الزَّمان اَنا مُستَغیثٌ بکَ" "الغَوثَ اَدرِکنی".

(مهدی جان؛من به تو پناهنده شدم. به فریادم برس؛ یا غوث حقیقی؛ به فریادم برس...).

📝 ابوالوفا میگوید: من این جملات را در عالم رؤیا گفتم و از خواب پریدم. یک وقت دیدم مامورین ابی علی الیاس آمدند و ما را پیش او بردند. وی گفت: به چه کسی متوسل شدی؟ گفتم: "به منجی عالم بشریت, به فریاد درماندگان و بیچارگان"

☑️ سپس معلوم شد در خواب به ابی علی الیاس گفته بودند: "اگر دوست ما را رها نکنی نابودت می کنیم و حکومتت را بهم می ریزیم...". بعد مبلغی پول و هدایا به ابوالوفا داد و آزادش کرد.

📚 بحارالانوار جلد۵۳ ص۶۷۸

  • مهدی حبیبی زاده